Geen categorie

Wielerclub Heide Sportief Linter verliest zijn voorzitter

Met grote droefheid, melden we u het plotseling overlijden van onze voorzitter Jan Sacreas op 51-jarige leeftijd en dit op maandag 12 februari 2018.

Jan was een groot liefhebber van de wielersport.
Naast de organisatie van talrijke activiteiten en wielerwedstrijden met zijn wielerclub Heide Sportief, maalde hijzelf ook wekelijks de nodige kilometers met zijn mountainbike of racefiets.
Ook het wielrennen zelf, volgde hij op de voet.
Jaarlijks gingen de vrienden van de wielerclub Heide Sportief samen verschillende kleine en grotere wielerwedstrijden volgen en was hij ook hevige supporter van beroepsrenner Brecht Ruyters, alsook nu van het jonge talent Arno Waeyaert, de junior uit Geldenaken die het vriendje is van zijn dochter Fenna.

Jan was als jongere tiener reeds helpend lid van de wielerclub.
Tussen 2002 en 2005 is hij even geen lid meer geweest, maar vanaf 2006 is hij opnieuw bij de wielerclub gekomen en dit dan ook met de nodige ambitie.
Van 2008 tot en met 2016 was Jan ondervoorzitter en dankzij zijn inzet en overtuiging, heeft de club dan ook de laatste 4 jaar een grote interclub voor juniores ingericht in kader van de Beker van België
Bij de algemene bestuursverkiezingen eind 2017, werd hij dan tot voorzitter gekozen, waarbij hij toen ook al aangeduid werd door de club om op te treden als koersdirecteur bij zijn 1ste grote wedstrijd, die de club in 2018 zou inrichten, namelijk het Kampioenschap van Vlaams – Brabant op zondag 6 mei voor nieuwelingen.

De club verliest een groot boegbeeld en onze werking zal zeker en vast een moeilijke tijd gaan doormaken, maar veel erger is het verlies van een vriend, een familielid, een broer, een zoon, een vader of echtgenoot. Ons medeleven gaat dan ook vooral uit naar de familie, waarmee we als club volledig verweven zijn.