FORT VAN BREENDONK

WIELERCLUB HEIDE SPORTIEF LINTER

WIE GAAT ER MEE OP STAP MET ONS ??

Op zaterdag 3 augustus 2013 brengt onze club een bezoek aan

het  FORT VAN BREENDONK te Willebroek en aan de stad “MECHELEN”.

Wij nodigen u, uw familie en vrienden uit om ons te vergezellen op deze uitstap.

Programma :

8u40 : vertrek aan kapel te Heide Linter

10u00 : Bezoek aan het Fort Van Breendonk met gids.

De gruwel van het Nazisme en de concentratiekampen hebben ook Belgie niet gespaard. Het Fort van Breendonk is hiervan een ontroerend en sprekend bewijs. Het is vandaag één van de best bewaarde kampen in Europa. Van september 1940 tot en met september 1944 verbleven circa 3.500 gevangenen in Breendonk. Het Fort van Breendonk staat symbool voor de herinnering aan het lijden, de martelingen en de dood van zoveel slachtoffers.

12u30 : Broodjesmaaltijd in Mechelen – te kiezen uit :

•  Smos kaas/hesp
  •  Broodje tonijncocktail met garnituur.
  •  Broodje gegrilde kip met garnituur.

14u00 : Bezoek aan de St. Romboutstoren te Mechelen .

Je ontdekt er zes kamers die elk een eigen functie hebben. In de toren kan je een werkend torenuurwerk en twee beiaarden van dichtbij bewonderen. Uniek in Europa! Op de skywalk heb je een weids uitzicht op de Grote Markt, de stad en de omgeving. Geniet van deze verdiende beloning voor je inspanning.

* Voor de mensen die de het niet zien zitten om zoveel treden te doen, wordt er een alternatief programma uitgewerkt of ben je 2 uur vrij in Mechelen.

16u00 : Geleid bezoek Brouwerij Het Anker – Gouden Carolusbier

18u00 : Warm avondeten  in het Theatrium te Mechelen.

Tomatenveloute

Gevulde Mechelse koekoek, witloof en aardappelen uit de oven

Dame Blanche

Idem voor kinderen (- 12j)  maar hoofdmenu videe met frietjes.(= niet verplicht)

De totale kostprijs (bus, bezoeken, gids, broodjesmaaltijd en lunch inbegrepen)  bedraagt :

Voor leden en partners en medewerkers :     35 euro (30 € bij niet bezoek toren *)

Voor niet-leden en partners :                         47 euro (42 € bij niet bezoek toren *)

Voor kinderen (-12j) van de leden :23 € (of 21 € *) – kinderen niet-leden : 35 € (of 33 € *)

——————————————————————————————————-

Inschrijvingsformulier in te leveren uiterlijk op zondag 28 juli  bij :

Johan Zwartebroeckx (secretaris wielerclub Heide Sportief) Papenstraat 10 -3350 Linter

Georges Beelen (penningmeester wielerclub Heide Sportief) Kasteelstraat 79 -3350 Linter

Freddy Francois, (bestuurslid wielerclub Heide Sportief)  Kasteelstraat 68 – 3350 Linter

Ik, ondergetekende………………………………………………………(naam +adres),

neem deel aan de reis naar Fort van Breendonk en Mechelen met  ………(aantal) personen

Ik betaal bij inschrijving :       ……(aantal personen) x   ……. €        =       ………..€

……..(aantal kinderen -12 j)  x  ……… € =      ……………€

————————-

Datum en handtekening                                                             Totaal :    …………….€

!!!!!  De totaalprijs werd verminderd  met 5€ voor problemen wildpark vorig jaar  !!!!!

Keuze broodje voor de middag :      ………