VERSLAG WIELERWEDSTRIJD BELOFTEN EN ELITE ZONDER CONTRACT : ZONDAG 3 MAART 2013

VERSLAG WIELERWEDSTRIJD BELOFTEN EN ELITE ZONDER CONTRACT OP ZONDAG 3 MAART 2013

Met niet minder dan 152 renners, stonden ze aan de start van deze Grote Prijs BVBA Mark Mollu en dit voor 22 ronden van 5,5 km.

Geen regenbuien dit jaar zoals tijdens onze editie van 2012, maar wel droog en koud weer.

Toch hadden de renners er zin in, want reeds in de eerste ronde koos Jasper Stuyven het hazepad.

Deze renner was trouwens de hele wedstrijd actief, want hij was te bespeuren in elke ontsnapping, doch deze op 3 ronden van het einde,  bleek uiteindelijk de goede te zijn.

Een vijftal renners wist zich in die ronde af te scheiden vanuit de groep en bij het ingaan van de laatste ronde, bleek dat we de winnaar onder hen dienden te gaan zoeken.

Iedereen verwachtte Jasper Stuyven als overwinnaar, maar het was echter de Nederlander Twan Castelijns die het zegegebaar van het jaar voordien te Heide Linter, opnieuw mocht overdoen. In 2012 had hij de steun van een groot aantal ploegmaten, nu was hij slechts met 1 ploegmakker uit Nederland afgezakt naar Heide Linter, wat zijn bisnummer nog wat meer indrukwekkend maakt.

In ieder geval, beloofde hij aan de organisatoren om volgend jaar opnieuw deel te nemen aan onze wedstrijd en wij zullen hem natuurlijk maar al te graag opnieuw ontvangen.

Uitslag :               1. Twan Castelijns (Hapert – Nederland)

2. Jasper Styuven (Leuven)

3.  Wouter Daniels (Kessel-Lo)

Zie sfeerfoto's