UITSLAG & VERSLAG WIELERWEDSTRIJD BELOFTEN EN ELITE Z.C. ZONDAG 9/03/2014

VERSLAG WIELERWEDSTRIJD BELOFTEN EN ELITE ZONDER CONTRACT OP ZONDAG 9 MAART 2014

Aantal deelnemers: 123 – Opgevers: 19  – Afstand: 120. Km  –  Tijd: 2:41´46" – Gem. snelheid: 44.509 km/h

Eerste  aanvaller van de dag was de laatste ingeschreven renner, namelijk Kristof Houben, die reeds onmiddellijk na de start een demarrage plaatste. Zijn poging draagde echter niet ver.

Nadien gingen een zevental renners er vandoor met daarbij als plaatselijke renner Kristof Kemerlinckx. Ook deze poging ging niet door en zij werden afgelost door een vijftal andere renners waaronder ook Nick Van Petegem uit Zoutleeuw. Maar ook hier liet het peleton niet begaan.

Op drie ronden van het einde viel de uiteindelijke belissing, met een vlucht van zes renners. Toen gingen de Nederlanders Stijns, Schoonbroodt, Erren en Tijssen aan de haal samen met Davy Commeyne en belofte Glenn Debruyne. De voorsprong bedroeg ongeveer een halve minuut.

Zij werden achternagezeten door een ander zestal, bestaande uit Wouters, Kuypers, Goeleven, Mertens, Cominette en  Voss.

Vooraan verschalkte Commeynne op goed 2 km voor de meet zijn medevluchters en won zo zijn 2de wedstrijd van het prille seizoen vόόr de Nederlanders Tijssen en Stijns.

Bij het positioneren en het nemen van de laatste bocht, was er nog een valpartij in het peloton, dat ondertussen de achtervolgende groep opnieuw  in het vizier had, waarbij onder andere Wesley Bellen werd uitgeschakeld.

UITSLAG

1                  COMMEYNE Davy

2                  TIJSSEN Bart

3                  STIJNS Wayne